The Anton Bruckner University is one of seven Austrian Universities for Music, Drama and Dance, and one of four universities in Linz. 850 students from all parts of the world study here. They are taught by 200 Professors and teaching staff, who are internationally recognised artists, academics and teachers.
Courses of study, research and performance are offered by the 12 Institutes of the Bruckner University. The following pages give an insight into the various activities of these Institutes.
The Bruckner University sees its role both in artistic, performing, pedogogical and academic education and in the development, promotion and communication of the arts.
The university library of the Anton Bruckner Private University for music, dance and drama is the largest music library in Upper Austria. The inventory runs to over 100,000 items which support and sustain research and teaching at the university. The majority of items are available for borrowing.
With more than 500 events, among them chamber and orchestral concerts, plays, dance and jazz performances and concerts of contemporary music as well as lectures and discussions, the Bruckner University is one of the region's largest organizers and presenters of cultural events.
Eine Podiumsveranstaltung zum Qualitätsmanagement mit internationalen Gästen.
(Teil der Zukunftstage 6. bis 7. März 2024)
Moderation: Rektor Martin Rummel und Julia Purgina (VR für Kunst & Lehre)
Mit: Florian Lill, Friedhelm Bruns, Netzwerk 4.0 der Musikhochschulen, Germany; David Bahanovich, Dean of Music am Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance; Marc M. Arentsen, Dean, Joan Phelps Palladino School of Dance, Dean College und Volkmar Klien, ABPU.
Programm (in englischer Sprache):
Impulsreferate (unter 10 Min.)
Podiumsgespräch mit Gästen vor Ort und per Zuschaltung
Gute künstlerische Lehre ist ebenso einfach zu erkennen, wie es anderseits schwierig ist ihrer theoretisch habhaft zu werden.
Die Podiumsveranstaltung mit spannenden internationalen Gästen will aktuelle Trends aus Kunst und Kultur mit hochschuldidaktischen Themen zusammenbringen und einen Blick wagen, wie gute künstlerische Lehre in der Zukunft aussehen könnte.
Ein Fokus wird dabei auf dem Potential der sogenannten Capstone-Projekte am Ende der künstlerischen Ausbildung liegen, die insbesondere beim Übergang in die eigene berufliche Tätigkeit der Absolvierenden immer wieder in den Blickpunkt gerückt sind (z.B. Hayford/Kattwinkel 2018).
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