The Anton Bruckner University is one of seven Austrian Universities for Music, Drama and Dance, and one of four universities in Linz. 850 students from all parts of the world study here. They are taught by 200 Professors and teaching staff, who are internationally recognised artists, academics and teachers.
Courses of study, research and performance are offered by the 12 Institutes of the Bruckner University. The following pages give an insight into the various activities of these Institutes.
The Bruckner University sees its role both in artistic, performing, pedogogical and academic education and in the development, promotion and communication of the arts.
The university library of the Anton Bruckner Private University for music, dance and drama is the largest music library in Upper Austria. The inventory runs to over 100,000 items which support and sustain research and teaching at the university. The majority of items are available for borrowing.
With more than 500 events, among them chamber and orchestral concerts, plays, dance and jazz performances and concerts of contemporary music as well as lectures and discussions, the Bruckner University is one of the region's largest organizers and presenters of cultural events.
Institut für Gesang und Musiktheater (ABPU) in Kooperation mit der Malerei und Grafik der Kunstuniversität Linz:
Wolfgang Amadeus Mozart
La finta giardiniera
Die Veranstaltung findet ohne Publikum, nur mit Live Stream statt.
Live Stream: https://www.bruckneruni.at/de/live
Vorstellungen
Besetzung B Sonntag 11. April 2021, 15.00 Uhr Großer Saal ABPU (nur intern)
Besetzung A Sonntag 11. April 2021, 19.00 Uhr Großer Saal ABPU (mit Live Stream)
Besetzung A Montag 12. April 2021, 15.00 Uhr Großer Saal ABPU (nur intern)
Besetzung B Montag 12. April 2021, 19.00 Uhr Großer Saal ABPU (mit Live Stream)
Regie: Peter Pawlik
Dirigent: Sigurd Hennemann
Programm
Dramma giocoso in drei Akten
Gesungen in italienischer Sprache, Dialoge in der Muttersprache der jeweiligen Darsteller*innen
Mitwirkende
Regie:Peter Pawlik
Kostüme: Anna Lienbacher
Bühne: Projekt mit der Malerei und Grafik, Prof. Ursula Hübner, Kunstuniversität Linz
Projektbetreuung: Martin Bischof
Mitarbeit: Sarah Mühlbacher, Elisabeth Süss, Nadja Walch, Laura Weiss, Sabrina Wildbacher
Bühnenbild: Katharina Biser
Vasenobjekte: Dominik Erber, Lisa-Marie Wagner
Instumentalensemble der ABPU Linz
Dirigent: Sigurd Hennemann#
Besetzung A
Podestá: Raphael Trimmel
Sandrina, Gräfin: Nicole Lubinger
Graf Belfiore: Domen Fajfar
Arminda, Nichte des Podestá: Victoria Liashkevich
Ritter Ramiro, Armindens Liebhaber: Katerina Vasileiadou
Serpetta, Haushälterin: Lenka Jombikova
Nardo, Gärtner: Navid Taheri
Besetzung B
Podestá: Raphael Trimmel
Sandrina, Gräfin: Ayse Yakut Somer
Graf Belfiore: Georg Hartl
Arminda, Nichte des Podestá: Ksenia Skorokhodova
Ritter Ramiro, Armindens Liebhaber: Zuzana Petrasova
Serpetta, Haushälterin: Yaqin Yuan
Nardo, Gärtner: Masahiro Yamada
Orchester
1. Violine: Elisabeth Köstler (Konzertmeisterin), Lukas Wolf, Lana Grcak, Johanna Wall
2. Violine: Juan Sebastian Benavides, Milica Pajdic, Sara Simic, Andrea Santiago
Viola Raquel Cobo Álvarez, Bogdan Dobrić
Violoncello: Verena Breitfuß, Juan Manuel Bermudez Obando
Kontrabass: Caroline Renn
Oboe: Lena Krempl, Barbara Kampenhuber
Horn: Anja Reithmayr, Franziska Maier
Fagott: Lidia Ariza Nogues
Zum Inhalt
„Nardo liebt Serpetta, Serpetta liebt Podesta, Podesta liebt Sandrina (die in Wahrheit Violante heißt), Sandrina liebt Belfiore, der sie beinahe ermordet hat, Belfiore liebt wahrscheinlich nur sich selbst, Arminda liebt Belfiore, Ramiro liebt Arminda - eine komplette und extreme Verwirrung der Gefühle.
Was lag näher, als diese Verwirrung der Gefühle noch zu verstärken und alle Darsteller in ihrer jeweiligen Muttersprache sprechen zu lassen? Die Sprachverwirrung als Spiegelbild der heillosen Gefühlswelt...“
Kooperation mit der Malerei und Grafik der Kunstuniversität Linz
Zum ersten Mal arbeitet das Gesangsinstitut der Bruckneruni mit der Malerei und Grafik der Kunstuniversität Linz in Kooperation für die Bühnengestaltung dieser Produktion zusammen.
Die Klasse von Frau Prof. Ursula Hübner und ihr Team unter der Projektleitung von Martin Bischof haben in Zusammenarbeit mit Regisseur Peter Pawlik ein Bühnenkonzept entworfen und realisiert, das diese Verwirrungen des Stücks unterstützt und wiederspiegelt.
We use cookies on our website. Some of them are technically necessary, while others help us to improve this website or provide additional functionality.